Брудні технології до виборів Президента.




Президентські вибори уже близько. Неофіційна гонка почалася.
Перед виборами провладні партії та їх союзники  не лише згадують як підлестити народу а й придумують шахрайські методи і способи для зловживань.
Так, 19.11.18 народним депутатом України від Радикальної партії О.Ляшка Вітко А.Л. внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закону України №9301 про внесення змін до Закону України «Про вибори Президента України» щодо забезпечення участі у виборчому процесі окремих категорій громадян України.
На думку депутата, висловленій у пояснювальній записці до законопроекту  Законом України «Про вибори Президента України» не врегульовані питання щодо участі у виборчому процесі громадян, які мають  паспорт громадянина України з безконтактним електронним носієм або паспорт громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія (виготовлений у формі ID картки); виборців, виборча адреса яких знаходиться на території Автономної Республіки Крим, міста Севастополя, тимчасово окупованих територіях районів, міст, селищ і сіл, їх частин у Донецькій та Луганській областях; виборців, які є військовослужбовцями, працівниками правоохоронних органів, іншими особами, які залучаються до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях. Це офіційна версія.
А що ж насправді ? Особисто я вважаю, що депутат лукавить - питання голосування за паспортами різних видів не повинно бути предметом правового регулювання закону. Це питання підзаконного нормативно-правового акту. Схоже на то, що депутат переслідує іншу мету, а саме скасувати дію іншого  підзаконного акту – Постанови ЦВК №893 від 13.09.12 «Про забезпечення тимчасової зміни місця голосування виборця без зміни його виборчої адреси».
Так, ч. 2 ст. 35-1 чинної редакції  Закону України «Про вибори Президента України» передбачено, що порядок тимчасової зміни місця голосування без зміни виборчої адреси встановлюється Центральною виборчою комісією тобто вищезазначеною постановою. У мене викликає запитання чому депутат нічого не згадує у пояснювальній записці про доцільність виключення з чинного Закону ч.2 ст. 35-1?
У проекті закону депутат пропонує скасувати цю норму, а згадана Постанова ЦВК хоч і залишиться чинною, але її  легітимність буде під сумнівом.
Така правова невизначеність може створити передумови для зловживань, штучне підвищення кількості судових спорів.
Вангую, що це не перша і не остання спроба створити виборчі колізії.  

Коментарі