Вихователь ГПД. Це зобовязаний знати і робити
15. ВИХОВАТЕЛЬ в освітніх установах і
їх структурних підрозділах (інтернаті при школі, гуртожитку, групах, групах
продовженого дня тощо)
(Код КП - 3340)
Завдання та обов’язки.
1.
Здійснює діяльність по вихованню дітей в освітніх установах і їх
структурних підрозділах (інтернаті при школі, гуртожитку, групах, групах
продовженого дня тощо), інших установах і організаціях.
2.
Сприяє створенню сприятливих умов для індивідуального розвитку і
морального формування особи тих, які навчаються, вихованців, вносить необхідні
корективи в систему їх виховання. Здійснює вивчення особи тих, які
навчаються, їх схильностей, інтересів, сприяє зростанню їх пізнавальної
мотивації і становленню їх навчальної самостійності, формуванню
компетентностей; організовує підготовку домашніх завдань.
3.
Створює сприятливе мікросередовище і морально-психологічний клімат
для кожного вихованця.
4.
Сприяє розвитку спілкування вихованців.
5.
Допомагає вихованцеві вирішувати проблеми, що виникають у спілкуванні
з товаришами, учителями, батьками (особами, які їх заміняють).
6.
Здійснює допомогу вихованцям в навчальній діяльності, сприяє
забезпеченню рівня їх підготовки державного освітнього стандарту, що відповідає
вимогам, державним освітнім вимогам.
7.
Сприяє здобуттю додаткової освіти вихованцям через систему
гуртків, клубів, секцій, об'єднань, організованих в установах, за місцем
проживання.
8.
Відповідно до індивідуальних і вікових інтересів тих, які
навчаються, вихованців удосконалює життєдіяльність колективу тих, які
навчаються, вихованців.
9.
Дотримується прав і свободи тих, які навчаються, вихованців, несе
відповідальність за їх життя, здоров'я і безпеку в період освітнього процесу.
10.
Проводить спостереження (моніторинг) за здоров'ям, розвитком і
вихованням тих, які навчаються, вихованців, у тому числі за допомогою
електронних форм.
11.
Розробляє план(програму) виховної роботи з групою тих, які
навчаються, вихованців.
12.
Спільно з органами самоврядування тих, які навчаються, вихованців
веде активну пропаганду здорового способу життя.
13.
Працює в тісному контакті з учителями, педагогом-психологом,
іншими педагогічними працівниками, батьками (особами, які їх заміняють) тих,
які навчаються, вихованців.
14.
На основі вивчення індивідуальних особливостей, рекомендацій
педагога-психолога планує і проводить з тими, які навчаються, вихованцями з
обмеженими можливостями здоров'я корекційно-розвиваючу роботу (з групою або
індивідуально).
15.
Координує діяльність помічника вихователя, молодшого вихователя.
16.
Бере участь в роботі педагогічних, методичних рад, інших формах
методичної роботи, в роботі по проведенню батьківських зборів, оздоровчих,
виховних і інших заходів, передбачених освітньою програмою, у організації і
проведенні методичної і консультативної допомоги батькам (особам, які їх заміняють).
17.
Вносить пропозиції по вдосконаленню освітнього процесу.
18.
Забезпечує охорону життя і здоров'я тих, які навчаються,
вихованців під час освітнього процесу.
19.
Виконує правила по охороні праці і протипожежної безпеки.
20.
При виконанні обов'язків старшого вихователя разом з виконанням
обов'язків, передбачених за посадою вихователя, здійснює координацію діяльності
вихователів, педагогічних працівників в проектуванні розвиваючого освітнього
середовища освітньої установи.
21.
Надає методичну допомогу вихователям, сприяє узагальненню
передового педагогічного досвіду, підвищенню кваліфікації вихователів, розвитку
їх творчих ініціатив.
22.
Підвищує фаховий і кваліфікаційний рівень.
Повинен знати:
1.
закони України щодо розвитку освітньої галузі, інші
нормативно-правові акти, що регламентують освітню діяльність; пріоритетні
напрями розвитку освітньої галузі України;
2.
Конвенцію про права дитини; педагогіку, дитячу, вікову і соціальну
психологію;
3.
психологію стосунків, індивідуальні і вікові особливості дітей і
підлітків, вікову фізіологію, шкільну гігієну;
4.
методи і форми моніторингу діяльності тих, що навчаються,
вихованців;
5.
педагогічну етику; теорію і методику виховної роботи, організації
вільного часу тих, що навчаються, вихованців; методи управління освітніми
системами;
6.
сучасні педагогічні технології продуктивного, диференційованого,
розвиваючого навчання, реалізації компетентнісного підходу; методи переконання,
аргументації своєї позиції, встановлення контактів з тими, що навчаються,
вихованцями різного віку, їх батьками (особами, які їх заміняють), колегами по
роботі; технології діагностики причин конфліктних ситуацій, їх профілактики і
дозволу;
7.
основи екології, економіки, соціології;
8.
трудове законодавство;
9.
основи роботи з текстовими редакторами, електронними таблицями,
електронною поштою і браузерами, мультимедійним устаткуванням;
10.
правила внутрішнього трудового розпорядку освітньої установи;
11.
правила по охороні праці та пожежної безпеки.
Коментарі
Дописати коментар