Відтепер за захистом трудових прав – до суду!


 
17 травня о 10:00 у прес-центрі Укрінформу відбудеться брифінг щодо правових наслідків судового рішення про визнання нечинною постанови КМУ щодо інспекційних відвідувань Держпраці.
Нагадаю,  що , 14 травня 2019 року Шостим апеляційним адміністративним судом прийнято постанову у судовій справі № 826/8917/17, якою задоволено позов підприємців, зокрема Голови Громадської ради при Державній регуляторній службі України Сергія Доротича, та визнано нечинною постанову Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 «Про деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до статті 325 Кодексу адміністративного судочинства України постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 травня 2019 року у судовій справі № 826/8917/17 набрала законної сили 14 травня 2019 року.
На даний час рішення в реєстрі відсутнє.

Підприємців можна зрозуміти – тиск державних органів, ще залишається суттєвим, а законодавство не дозволяє отримувати прибуток при чесній грі. Та й Кабмін накосячив – прийняв постанову за відсутності відповідного закону.

А тепер подивимося на це з іншого боку.
Більша  частина громадян з тих, що ще працюють в Україні а не за кордоном працюють не в бізнесі, а в державних та комунальних органах, підприємствах, установах, організаціях та закладах.
В який спосіб  їм захищати свої трудові права ???
Від звільнення, невиплати або неповної виплати заробітної плати, зниження чи збільшення навантаження, понадурочні, роботу у вихідні, мобінг (цькування на робочому місці) хто захистить.  
Суд? Правоохоронна система? Тривало, та й то лише в крайніх випадках і з обов‘язковим залученням професійного адвоката.
Але ж Ви не будете звертатися до адвоката за допомогою, якщо Вам не доплачують наприклад 200 гривень щомісяця. Не підете з цим питанням до суду. Профспілка в Україні працює переважно над подарунками до 8 березня чи Нового року, за рідкими виключеннями. Не підете ж Ви з цим питанням до суду.

Скасована постанова Кабміну затверджувала два Порядки – здійснення контролю та здійснення нагляду за додержанням трудового законодавства. На мою думку це нонсенс, щоб один орган функції контролю і нагляду.

Вважаю, що захищати від незаконного звільнення, притягнення до відповідальності,  мобінгу, неповної виплати заробітної плати, експлуатацію понад норму зменшення навантаження та інші порушення прав найманих працівників має бути покладено на орган контролю та забезпечено органом нагляду (різниця контролю і нагляду – окрема тема).

Якщо Ви вважаєте, що в Україні потрібні органи, які захищатимуть трудові права найманих працівників – підтримайте мою програму.







Коментарі