Про мобінг. Запитання читачів






1.     Що таке мобінг?
На даний час офіційного визначення мобінгу немає. Законопроекти на стадії прийняття.
Це поняття означає  психологічний та/або економічний тиск, цькування, створення нестерпних умов з метою доведення працівника до звільнення чи настання інших несприятливих для працівника наслідків.
Детальніше тут

2.     Коли будуть прийняті ці закони?
Не відомо. Думаю, що до  виборів приймуть.

3. Як захиститися від мобінгу?
Універсального способу немає, як і немає двох схожих мобінгів. Поки законопроекти не прийняті воювати з мобінгом складно але можливо.
Ще тиждень тому було 3 інструменти боротьби які можна було використовувати в залежності від виду мобінгу:
1.     Поліція через  ст.ст. 161 (дискримінація), 172 (грубе порушення законодавства про працю)  Кримінального кодексу України.
2.     Суд дуже довгостроковий.
3.     Держнаглядпраці, органи соцзахисту. У зв‘язку із скасуванням постанови Кабміну – перевірки не мають права проводити.


Зараз немає ефективного способу протидії, доступного для громадян, які не мають юридичної освіти. Адвокат може Вам надати консультацію або надати допомогу у боротьбі з мобінгом.

Саме тому в даний час я працюю над створенням законопроекту, який допоможе створити орган ефективного захисту трудових прав та напрацьовую зміни до законодавства, щоб виключити формальний розгляд звернення. З цією метою і подався на проект «Нові лідери». Хочете підтримати мене в цьому - заходьте і голосуйте за мене. https://novilidery.com/lider/2-season/Grib_Vitaliy_Vyacheslavovich

4.     Мобінг стосується лише освіти?
Ні. Мобінг – це цькування пов’язане з трудовими відносинами. Може мати місце на державних і недержавних підприємствах, установах і організаціях без виключення.

5. Добрий день!Будь ласка,потрібна ваша консультація.Весь трудовий колектив школи вирішив вийти з членів профспілки.Написали 3 заяви: на ім'я голови первинної проф.орг.школи,на ім'я голови районної проф. та у бухгалтерію.Всі заяви на ім'я голови район.проф.орг. відправили замовним листом.Тепер вона вимагає,щоб кожен особисто приїжджав за результатом.Які наші дії?
Адвокат Віталій Гриб-  Напишіть в бухгалтерію, що Ви подали заяву на вихід, якщо бухгалтер перерахує гроші на профспілку буде мати справу з поліцією
Адвокат Віталій Гриб-  Напишіть в бухгалтерію, що Ви подали заяву на вихід, якщо бухгалтер перерахує гроші на профспілку буде мати справу з поліцією



6. Добрий день! Сьогодні була просто суперова ситуація: директорка викликала мене, заприсивши при цьому зав метод об*єднанням, двох завучів та класного керівника з приводу того, що я в робочому зошиті учениці 5 класу після творчої роботи написав "СПИСАНО"! Директорка це мотивувала, що я начебто знущаюся з учнів, змушувала висловлюватися завучів проти мене тощо...))))) Так само директорка влаштовує безкінечні наради після уроків, які тривають годинами, змушує вчителів ПІДШИВАТИ календарно-тематичні плани ниточками, запроваджує безкінечні батьківські збори, навантажує вчителів непотрібною писаниною тощо.

Адвокат Віталій Гриб- У Вашій ситуації складно дати ефективну пораду. Треба вивчати Ваше питання, спілкуватися з колективом. Вихід є обов‘язково, але його треба виробити. 




Вишенька на тортик – Підготовка.

Усе  ж таки маю одну пораду. Моя рекомендація не зовсім зручна, але інколи суттєво допомагає.
Суть рекомендації. – завести щоденник та описувати кожен прояв мобінгу, якому Ви піддалися.

Приклад
«15 травня 2019 року о 12.15 я знаходився у кабінеті номер 7 та проводив урок для 2-б класу. У кабінет увійшла директор школи Петренко у супроводі завуча Нестеренко. Вони зірвали урок, обзивали мене в присутності учнів нездарою,  що я не вмію вчити дітей, назвали  "долбойобом". Учениця Олексієнко навіть перепитала в директора – що це означає»

Були б діти старші – уже б можна було б директора вигнати зі школи за аморальний вчинок. А так, ні. Це не буде достатнім доказом.
Для чого потрібно вести такий щоденник? Наприклад до Вас застосовано мобінг 15 травня, потім 12 вересня, потім 10 жовтня. Чи зможете Ви 10 жовтня розказати про факт мобінгу? Тут багато залежить Вашої пам’яті, але навряд чи Ви зможете описати усе в деталях.
Не виключено, що Ви зазнаєте мобінгу наприклад 10 жовтня, а про інші випадки Ви нічого згадати не можете і Вам скажуть – так це ж у Вас перший випадок – який же це мобінг?
Те що Ви зробите такі нотатки для себе, може знадобитися, а може і не знадобитися, але Ви суттєво збільшуєте шанси на свій захист.

Думаю, що ті хто всерйоз постраждав від мобінгу і пройшов боротьбу з цим явищем зі мною погодяться.

Не забудьте підтримати петицію на підвищення заробітної плати та підтримати мене в проекті "Нові лідери" https://novilidery.com/lider/2-season/Grib_Vitaliy_Vyacheslavovich 


Коментарі

  1. Добрий вечір.довготривалий час керівник притисняє на роботі,створює нестерпні умови,перекидає на різні робочі місця,втратила спокій.що робити?

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар