Зареєстровані законопроекти.

 Верховна рада України цього скликання відзначилася шаленим темпом не лише реєстрації законопроектів, а й швидким їх розглядом в Комітетах і прийняттям у сесійній залі. Такий темп уже отримав народну назву «Шалений принтер».
Я вирішив не тратити свого та Вашого часу на ознайомлення з усіма зареєстрованими законопроектами, що хоч якось стосуються освіти, тому представляю Вашій увазі лише деякі, які вважаю можуть Вас зацікавити.
Окремо можна відзначити позафракційного депутата з Дніпропетровської області Шпенова Д.Ю. Він першого дня зареєстрував букет законопроектів, не виключено, що це він їх переніс з минулого скликання. Ось законопроекти:
29.08.2019
Проект Постанови про звернення до Кабінету Міністрів України щодо забезпечення у 2020 році гідного соціального захисту та належного рівня заробітних плат педагогічних працівників, збільшення обсягів видатків на виплату академічних стипендій учням та студентам, не допущення передачі фінансування державних вищих закладів освіти І-ІІ рівнів акредитації з держаного бюджету на місцеві бюджети
29.08.2019
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення пені за затримку виплат заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої встановленої законом виплати
29.08.2019
Проект Закону про внесення змін до Розділу ХІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про освіту" щодо порядку реалізації збільшення посадового окладу педагогічного працівника
29.08.2019
Проект Закону про внесення змін до статті 175 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат, в тому числі внутрішньо переміщеним особам
29.08.2019
Проект Закону про встановлення мораторію на ліквідацію та реорганізацію закладів загальної середньої освіти, заснованих на державній та комунальній формах власності

1129 – цікавий як на мене проект постанови. Суть його випливає із назви. Депутат хоче рекомендувати Кабміну підвищення мінімального прожиткового мінімуму і розробку постанови про підвищення заробітної плати освітян у 20202 році.

1133 – депутат пропонує внести до Кримінального кодексу України, Кодексу законів про працю України, Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне  страхування», «Про вищу освіту», «Про професійно-технічну освіту» зміни щодо встановлення пені за заборговану заробітну плату. Думка позитивна, але сумніваюся,  що законопроект може бути підтриманий. Поясню чому. Уявіть собі – через вірус «Петя», фінансові катаклізми, політичну кризу затримали виплату заробітної плати на пів місяця.  Це автоматично означає збільшення видатків місячних бюджету на заробітну плату працівників бюджетних установ на 7і більше відсотків. А тепер згадайте часи фінансово-соціального колапсу, коли заробітну плату виплачували через 2-3 місяці. Тому у разі фінансової кризи Україну чекає неодмінний дефолт виключно завдяки таким змінам.

1158 – гарний законопроект. Як кажуть все геніальне – просто. Наведу пропоновані зміни в повному обсязі в контексті статті:
«6. Кабінету Міністрів України:
«1) забезпечити до 2023 року поетапну реалізацію положення частини другої статті 61 цього Закону, передбачивши при цьому щорічне збільшення посадового окладу педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії пропорційно розміру збільшення доходів Державного бюджету України порівняно з попереднім роком, але не менше ніж:
-                     2 мінімальні заробітні плати з місяця вересень 2020 року;
-                     2,5 мінімальні заробітні плати з місяця вересень 2021 року;
-                     3 мінімальні заробітні плати з місяця вересень 2022 року.
 Затвердити відповідні схеми посадових окладів (ставок заробітної плати)»;
Вся заковика в тому, що цей, як і інші  законопроекти Шпенова Д.Ю.   впливають на витратну частину бюджету. Проте Шпенов Д.Ю. в пояснювальній записці пише,що законопроект не впливає на показники Держбюджету. Але це ж не так. Така позиція цього досвідченого депутата або свідчить про його нерозуміння бюджетного процесу або про банальний популізм – реєстрацію законопроекту лише для галочки,без наміру його просування.
Цікаво, що даючи висновок по законопроекту Головне науково-експертне управління ВРУ не надало пропозицій щодо доцільності доопрацювання, відхилення чи погодження.

1167 – законопроект передбачає збільшення удвічі розміру штрафу при притягненні особи до кримінальної відповідальності за умисну невиплату заробітної плати. Позитивно, можливо й приймуть з коригуваннями -   тенденції законотворчості ідуть до того, щоб виключити можливість застосування диференційованого штрафу.

1169 - проект Закону України передбачає ввести тимчасовий мораторій до 1 липня 2030 року на ліквідацію та реорганізацію загальноосвітніх навчальних закладів державної та комунальної форм власності, що включає:
1) безпосередню ліквідацію загальноосвітніх навчальних закладів державної та комунальної форм власності;
2) реорганізацію загальноосвітніх навчальних закладів, що призводить до зміни їх головного призначення та/або скорочення кількості працівників;
3) інші форми реорганізації, об`єднання, направлені на скорочення кількості загальноосвітніх навчальних закладів;
4) зниження ступеня загальноосвітнього навчального закладу.
Законопроект суперечить Конституції України, містить цілу низку недоопрацьованих моментів, тому не дивно, що Головне науково-експертне управління ВРУ рекомендує відхилити його.

Переходимо до наступних законопроектів.
2012 – законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України  щодо підвищення розмірів академічної та соціальної стипендій», внесений групою депутатів фракція «Батьківщина».
Проектом закону передбачає встановлення мінімального розміру  академічної та соціальної стипендії. Насправді він ще стосується шахтарів і постраждалих від Чорнобильської катастрофи. Мабуть їх додали в останній момент. Законопроект (як мінімум пояснювальна записка) явно потребує не доопрацювання.
2029 – ще один законопроект від «Батьківщини». Законопроект «Про внесення змін до статті 57 Закону України  «Про освіту» щодо додаткових пільг та підвищення рівня оплати праці для педагогічних і науково-педагогічних  працівників» пропонує дві державні гарантії:
1. встановлення у бюджетних установах освіти посадових окладів (тарифних ставок) відповідно до Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери з урахуванням розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду на рівні мінімальної заробітної;  -  Як на мене це крок назад, адже ст. 61 ЗУ «Про освіту» передбачає3 мінімальних.
2. пільгове забезпечення житлом за рахунок держави, шляхом надання службового житла. Набуття права власності на надане в користування службове житло здійснюється при умові, якщо педагогічний або науково-педагогічний працівник пропрацював за фахом у сільській місцевості і селищах міського типу відповідний термін, яки встановлено органом місцевого самоврядування.    Я б не став дорікати депутатам за те, що при розробці законопроекту вони не знали, що буде прийнятий закон, який скасовує пайовий внесок, а отже не буде звідки брати кошти на придбання житла. Разом з тим, така стаття, у разі її прийняття може бути мертвонародженим дитям.
2053 – законопроект про внесення змін до Закону України «Про освіту»  (щодо відповідності тестів ЗНО освітнім програмам». Суть законопроекту полягає в тому, щоб Зміст програм зовнішнього незалежного оцінювання має відповідати не лише стандартам освіти а й освітнім програмам відповідного рівня.
Не берусь коментувати цей законопроект, гадаю що туту досвідчені освітяни краще за мене знають, наскільки це позитивно.
2003 – законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення державних гарантій для гірських та високогірних населених пунктів», який фактично розроблявся упродовж всього минулого скликання за ініціативою депутата Лопушанського А.Я. цілим Комітетом ВРУ. Проте у цьому скликанні законопроект зареєстрований депутатами від «Батьківщини».
Законопроект позитивний і органічний. Забороняє зменшення кількості навчальних закладів в умовах реформи децентралізації та встановлює квоти для вступу у ВУЗ для мешканців гірських населених пунктів.
2003-1 – законопроект,  «Про внесення змін до законів України щодо стимулювання економічного розвитку та забезпечення соціальної стабільності гірських та високогірних населених пунктів», внесений депутатами А.Лопушанським  та М. Княжицьким є доопрацьованою версією попереднього законопроекту, передусім в економічному розвитку. В частині освіти додатково  передбачає сприяння держави у здобутті освіти в гірських населених пунктах.
0901- це особливий законопроект - «Про повну загальну середню освіту». Він об‘ємний потребує окремої уваги. Про нього детальніше читайте у наступних випусках. Наразі законопроект опрацьовується в Комітеті.

Щодо роботи Комітету.

Комітет Верховної Ради України працює невгамовно. Не рахуючи ознайомчого засідання було проведено уже 3.
Проте, якщо не враховувати законопроект 0901, по якому Комітет створив робочу групу і активно працює, на засіданнях  Комітету розглядалися питання які прямо не пов’язані з освітою, тобто ті, в яких Комітет з питань освіти не є основним.

Приєднуйтесь до команди "Закон і Освіта" ! Педагоги варті кращого життя!

Також усі мої статті Ви можете знайти в групі "Закон і Освіта" у Фейсбук https://www.facebook.com/groups/zakonosvita/ 

Нагадую, що першими дописи читають читачі блогу і підписники каналу в Telegramm https://t.me/zakoniosvita.





Коментарі